Friday, October 31, 2008

Have a Great Long Weekend!

Relax, enjoy, play, have fun!

¡Tengan un grandioso largo fin de semana!
¡Relájese, disfrute, juegue, diviértase!

Tuesday, October 28, 2008

$$

Please send in $5 for the Halloween party if you haven't already.
Por favor envie los $5 para la fiesta de Halloween, si aún no lo ha hecho.

Picture money due November 5th.

Monday, October 27, 2008

Guided Reading

In reading we have:
  • Read-Alouds - where teacher reads and models strategies
  • Mini-lesson - where teacher teaches strategies to the entire class
  • Independent reading - where students read books of their choice applying strategies
  • Guided reading - teacher works with small groups

Sometimes guided reading groups are groups of students with similar needs and reading levels and other times they are grouped by student choice and interest. Either way, students have reading assignments, weekly group meetings with the teacher, and must prepare for those meetings by jotting down their "clunks", thoughts, strategies, questions, etc. as they read. Students receive three weekly grades for guided reading: reading completion, discussion preparation, and discussion participation. Generally, these books are followed by a written assignment.

Today, your child will have a calendar filled out with the reading schedule for their new guided reading book. I will have them staple it in their homework agenda so you can easily check it.

Lectura guiada
En Lectura nosotros tenemos:
Leer-en voz alta - donde la maestra lee y modela las estrategias
Mini-lección - donde maestro enseña las estrategias a la clase entera
Lectura independiente - donde los estudiantes leen libros que escogieron aplicando estrategias.
Lectura guiada – la profesora trabaja con los grupos pequeños
A veces los grupos de lectura guiados son grupos de estudiantes con necesidades similares y niveles de lectura y otras veces ellos escogen su grupo según el interés de lo que vayan a leer. De cualquier modo, los estudiantes tienen asignaciones de lectura, las reuniones de grupo semanales con el maestro, y deben preparar para esas reuniones apuntando su "clunks", los pensamientos, las estrategias, las preguntas, etc., de lo que ellos leyeron. Los estudiantes reciben tres calificaciones semanales por la lectura guiada: lectura realizada, preparación de la discusión, y participación de la discusión. Generalmente, estos libros son seguidos por una evaluación por escrito.
Hoy, su niño tendrá un calendario llenado con el horario de lectura para su nuevo libro de lectura guiado. Yo les haré sujetarlo con grapas en su agenda de tarea para que usted puede verificarlo fácilmente.

A math practice suggestion from Liz Harrison

For people who would like interactive and interesting practice with math skills I can recommend a website called Mathletics. There is a fee to enroll but it allows parents (or a teacher) to set the appropriate level for the student, and they practice skills by themselves and in competition with other students around the world. If they do well, the skills get harder. If they struggle, it takes them back a level.

Una sugerencia de práctica de matemática de Liz Harrison
Para las personas que les gustarían la práctica interactiva e interesante con desarrollar las habilidades de matemática yo puedo recomendar un sitio web llamado Mathletics. Hay una cuota para registrarse pero permite a los padres (o maestro) poner el nivel apropiado para el estudiante, y ellos practican solos y competir con otros estudiantes alrededor del mundo. Si ellos hacen bien, las habilidades se ponen más duras. Si ellos se esfuerzan, los regresa un nivel.

Saturday, October 25, 2008

New Sentence Stalking Blog

Since I could easily fill this blog with Sentence Stalking, I have launched a new blog that is set aside just for that purpose. Feel free to add your favorite sentences as you stalk. To see, click on the site on the sidebar.

Nuevo Blog de “Stalking Sentence”
Desde que pude llenar este blog fácilmente con Oraciones Stalking, yo he lanzado un nuevo blog que está en el lado fijo, sólo para ese propósito. Siéntase libre para agregar sus frases favoritas. Para ver, haga clic en el sitio en la barra lateral.

Friday, October 24, 2008

Thank you so much!

The Teacher Appreciation luncheon more than achieved the goal of making us feel appreciated. Thanks so much - the food, the ambiance, the smiling parents - it all was wonderful.

¡Muchas Gracias!
El almuerzo de apreciación a los Maestro fue más que lograr la meta de hacernos sentir aprecio. Muchas Gracias - la comida, el ambiente, los padres sonrientes - todo estubo maravilloso.

Thursday, October 23, 2008

Spanish Resources for Parents

I've added on the sidebar a Scoring Guide for 6-Traits of Writing in Spanish.

Recursos de español para los Padres
He añadido en la barra lateral una Guía para los 6-rasgos para Escribir en español.

Wonder Books

We are creating Wonder Books for our non-fiction unit in reading. Wonder Books are that place where we wonder about the world and marvel at things we have learned. Wonder Books are also the place where we put our research on various topics of interest. They will provide most of our grade for engagement and effort this quarter, and will contain the research we do for specific projects. Wonder Books can contain:

  • Statements of prior knowledge and passion
  • Questions and wonderings
  • Current thoughts
  • Topic lists
  • Project ideas
  • Drawings, diagrams, and doodles
  • Character and swcene sketches
  • Quotes from books, teachers, and other kids
  • Poems and rhymes
  • Observations
  • Interviews
  • Notes from print research (books, magazines)
  • Notes from electronic research (Intermet)
  • Notes on field research
  • Bibliographic research
  • Reminders about the craft of writing
  • Models of beautiful language
  • Lists of nonfiction conventions
  • Photographs, pictures, and postcards
  • Early drafts

Wonder Books
Nosotros estamos creando Wonder Books para nuestra unidad de non-ficción en lectura. Wonder Books es donde nos preguntamos por el mundo y nos maravillamos de las cosas que nosotros hemos aprendido. Wonder Books también es donde ponemos nuestra investigación en varios temas de interés. Ellos mantendrán la mayoría de nuestro nota para "compromiso y esfuerzo" este cuarto, y contendrá la investigación que nosotros hacemos para los proyectos específicos. Los Wonder Books pueden contener:
Declaraciones de conocimiento anterior y pasión
Preguntas y pensamientos
Pensamientos actuales
Listas del tema
Proyectar las ideas
Dibujos, diagramas, y borradores
El carácter y bocetos de la escena.
Citas de los libros, maestros, y otros niños
Poemas y rimas
Observaciones
Entrevistas
Notas de la investigación de impresiones (los libros, revistas)
Notas de la investigación electrónica (Internet)
Notas en la investigación de campo
Investigación bibliográfica
Recordatorios sobre la destreza de escribir
Modelos de hermoso lenguaje
Listas de convenciones literaturas realistas
Fotografías, cuadros, y tarjetas postales
Proyectos tempranos

Conferences and (Hopefully) Helpful Info for Parents

Conferences have been delightful. I have enjoyed having these conversations and strengthening our teamwork so we can give your child the best education possible. Thank you for coming.

With respect to some of the issues we've discussed - organization, memorizing math facts, writing, etc., I'm attaching some web pages on the side bar that I think you might find interesting and helpful. They are from the website All Kinds of Minds.

Las Conferencias y (Esperanzadamente) Información Útil para los Padres
Las Conferencias han sido encantadoras. Me ha gustado tener estas conversaciones y fortalecer nuestro trabajo en equipo para que podemos darle la mejor educación posible a su niño. Gracias por haber venido.
Con respecto a algunos de los problemas hemos discutido - la organización, memorizando de las tablas de matemática, escritura, etc., Yo estoy adjuntando algunas páginas web en la barra lateral que pienso que usted podría encontrar interesante y útil. Estas son website de Todos los Tipos de Mentes.

Tuesday, October 21, 2008

The Scrapes Stop Here

The other day we were talking about relationships - how to treat one another - in the class. I thought of an analogy. When we fall down and scrape our hands, we don't want anyone to touch it because it hurts so much.

Well, sometimes we get scrapes on our hearts because of unkind words and actions of others. The immediate reaction can be to hurt the other person back, but that simply causes more scrapes on our hearts and makes the problem worse.

To make a difference, each one of us needs to make a decision that the scrapes stop here. If we decide to forgive that helps our scraped hearts heal. If we decide to hold on to the hurts our hearts get even more scraped up.

Let's try to be people that make a difference. Really, my theme for this year is: One Person Can Make a Difference. We study it in many areas of life in Social Studies. Let's put it to work in the classroom.

Las raspaduras paran aquí.

El otro día estábamos hablando sobre las relaciones - cómo tratarse entre si - en la clase. Pensé en una analogía. Cuando nosotros nos caemos y raspamos nuestras manos, no queremos que nadie nos toque allí porque hiere mucho. A veces tenemos heridas en nuestros corazones debido a las palabras duras y acciones de otros. La reacción inmediata puede ser herir a la otra persona de regreso, pero eso causa más heridas y hace el problema mayor.

Para hacer una diferencia, cada uno de nosotros necesitamos tomar una decisión y parar aquí. Si nosotros decidimos perdonar eso ayuda a nuestros corazones heridos a sanar. Si nosotros decidimos aferrarnos a las heridas de nuestros corazones nos herimos aun más.

Intentemos ser personas que harán la diferencia. Realmente, mi tema durante este año será: Cada Persona puede Hacer la Diferencia. Nosotros lo estudiamos en muchas áreas de vida en los Estudios Sociales. Pongámoslo en práctica en el aula.

Sentence Stalking in 5th Grade

  • But as Mr. Canker said, there is a book about everything if you only know where to look, and one day he went to Todcaster Library and began to read. - Which Witch - Dylan Morris
  • Two days went by before I actually learned what happened that night, because it was at supper on Friday that Aunt Millie said, "A fox got my turkey that was nesting by the Christmas tree." - The Midnight Fox - Carlos Javier Perez
  • "The sea monster!" I shrieked. "The sea monster!" Would they believe me this time? - Deep Trouble - Luis Fernando de Santiago
  • Then, blessedly, the skies would clear and his mood would lift, and he'd put to sea again in the Ida Penrose, leading his little fleet to the pearling grounds. - The Divine Wind - Catalina Scarone
  • I sing, and the sun hears my song and answers. - The Listening Silence - Asne Andersen
  • I hope you have a family business you can push him into when he leaves school because he sure as heck won't get a job anywhere else. - The BFG - Claire Griffiths
  • Early evening is a time when animals visit streams or places where water seeps out of the ground. - Fur, Feathers, and Flippers - Daniella Sarmiento
  • Just when you think everything is going swimmingly, somebody goes and throws a shark in the goldfish bowl! - Goodbye Grace? - Laura Rushton
  • She darted away without waiting for an answer and dashed to the bus. A Ghost in the House - Salvador Alvarado
  • But headmasters (and policemen) are the biggest giants of all and acquire a marvelously exaggerated stature. - Boy - Mabel Garcia
  • The dummy stared up at her, his painted eyes as dull and wide open. - Night of the Living Dummy - Antoine Aragon
  • Her hands flew up and she tumbled back onto the floor. - Monster Blood - Ricardo Ramirez
  • The plants appear in spring, when the winter - frozen seas break up, and ice is carried away by winds and currents. - Fur, Feathers, and Flippers - Sooji Kim
  • It was reddish-brown and hung in curls like springs that touched her shoulder and bounced as she walked. - Ramona the Pest - Andrea Vela
  • The Himalayas contain 100 times as much ice as the Alps and provide more than half of the drinking water for forty percent of the world's population, through seven Asian river systems that all originate on the same plateau. - an inconvenient truth - Daniel Escobar
  • A committee picked a simple but elegant design by James Hoban, a young Irish American architect. - The White House - Alejandra Mercado

Monday, October 20, 2008

Halloween

Here is the slightly revised schedule for Halloween:

Students wear uniform to school.
At 1:00, students change into costume.
Assembly and Halloween parade 1:15 - 1:45 at the covered area.
Short and sweet Halloween party in the room from 1:45 - 2:15.

This party and the other Halloween parties in the school will be arranged by the room mothers and are not being arranged by the PTO. I'm sure that Maria Elena will be contacting you soon.

Aquí está una ligera revisión del horario para Víspera de Todos los Santos (HALLOWEEN): los Estudiantes usarán el uniforme de la escuela.
A las 1:00, los estudiantes se cambiaran con su disfraz.
La asemblea y parada de Halloween será de 1:15 - 1:45 en el área cubierta.
Una pequeña fiesta de Halloween y dulces será en el salón de clases de 1:45 - 2:15.
Esta fiesta y las otras en la escuela serán organizadas por las Room Moms y no por el PTO.
Yo estoy segura que María Elena estará avisándolo oportunamente

Excitement

I am beside myself with excitement as we start some new units:

  • In reading, we are starting a new mega-unit about non-fiction reading. We'll be starting to work on Wonder Books this week as we page through non-fiction books and wonder about what we see. Wonder Books can also contain observations, lists, and notes. We'll be also working on a "How To" book and a poster as we learn the non-fiction conventions.
  • In writing, we started last week on a Personal Narrative unit. We'll be spending another month writing, revising, polishing, and publishing our stories.
  • Last week we started a new unit in math as well - decimals, percentages, and fractions and how they relate to one another. We're doing a little review of 4th grade work first, and then we'll move forward.
  • We're also starting to work with spelling strategies.

Estoy muy emocionada al empezar algunas nuevas unidades:

En Lectura, estamos empezando una nueva mega-unidad sobre la lectura de no-ficción. Empezaremos a trabajar en Maravillosos Libros esta semana, cuando nosotros leemos las páginas de no-ficción nos maravillamos acera de lo que vemos. Estos Libros también pueden contener observaciones, listas, y notas. También estaremos trabajando en "Cómo hacer ” libro y un cartel cuando aprendemos las reglas de no-ficción.

En Escritura, nosotros empezamos la semana pasada en una unidad de Narrativa Personal. Pasaremos otro mes escribiendo, revisando, puliendo, y publicando nuestras historias.

La semana pasada empezamos una nueva unidad también en matemáticas - decimales, porcentajes, y fracciones y cómo estos se relacionan entre sí. Estamos haciendo una pequeña revisión del trabajo de 4to Grado primero, y entonces avanzaremos.

También estamos empezando a trabajar con estrategias de Ortografía.

Thursday, October 16, 2008

School Photos

Please note that individual and class photos will be taken on Monday October20 (Nursery-Grade 5) and Tuesday October 21 (Grades 6-12). Students will be photographed in school uniform, including the white school polo shirt. Students scheduled for PE on either one of these days should bring bothshirts to school with them. Students are also encouraged to bring ahairbrush or comb.

Fotos Escolares
Por favor tenga en cuenta que el lunes 20 de October, serán tomadas las fotos individuales y de toda la clase (Nursery-5to. Grado) y el martes 21 de octubre (6-12 grado). Se fotografiarán a los estudiantes con el uniforme de la escuela, con la camisa escolar polo blanca. Los estudiantes que tienen Educación física este día (PE) o en cualquiera de estos dos días, deben traer a la escuela ambas camisetas. Animen a sus hijos a llevar sepillo o peinilla para el cabello.

Tuesday, October 14, 2008

Welcome!

Please welcome Alejandra Mercado who joined our class today. She recently moved here from Columbia. She has a brother in 8th grade.

Bienvenida
Démosle la bienvenida a Alejandra Mercado que ingresó en nuestra clase hoy. Ella vino recientemente desde Colombia. Tiene un hermano en 8vo. Grado.

Monday, October 13, 2008

Native American and Pioneer Living Museum

Today I will hand out brochures that explain our Native American and Pioneer Living Museum. This project is a lot of fun and we will present it on November 12th. Please take a moment and discuss ideas with your child - family involvement is encouraged. Here's a photo of a student presenting her video project a few years ago.

Nativos Americanos y Pionero Museo Viviente
Hoy entregaré folletos que explican sobre el Museo Viviente de los Nativos Americanos y Los Pioneros . Este proyecto es muy divertido y lo presentaremos el 12 de noviembre. Por favor tome un momento y discuta ideas con su niño - involucrar a la familia es motivador-. Aquí esta una fotografía de un estudiante que presenta su proyecto en video hace algunos años.

Sunday, October 12, 2008

Reading Reponse Letter

When writing a reading response letter, the students have a chance to show how well they understood the story they have read and what strategies they used to understand it. They also have the chance to show how they extended their thinking through reading the book. The letter has three parts: a summary of the book; an explanation of how they used reading strategies (Using Background Knowledge, Visualizing, Self-monitoring, Inferring, Questioning, Determining Importance, and Synthesizing) to help them understand and enjoy the book; and a personal response to the book which includes a response to the author's skill and techniques. All of these sections must include text evidence.

The letters will each receive nine grades. They will be graded using the 6-Traits rubrics and reading rubrics. Here is a portion of the rubric I am using to grade the reading portion.

To get a "3"on the Summary section the response must:

  • tell what the selection is about (main ideas) with details about plot, setting and characters.
  • show an understanding of what the author indirectly states.
  • draw conclusions about events and characters and predicts future events based on some evidence from the selection.
  • use text resources ( e.g., illustrations, table of contents, charts, graphs, glossaries) to understand the selection and form conclusions.
To get a "3" on the Reading Strategy section the response must:

  • make insightful connections between the selection and the reader’s experiences, other texts, movies, television, or the world in insightful and indepth ways using text evidence.
  • show how the reader used reading strategies to understand or increase their enjoyment of the book using text evidence.
To get a "3" on the Personal Response section the response must:

  • explain what the reader liked and disliked about the book and why, citing text evidence.
  • explain specifically what the reader thought were the author's strengths and/or weaknesses providing specific text evidence.

I'll post the rubric for the 6-Traits on the side bar.

Lectura, Cartas de Respuesta.
Al escribir una carta de respuesta de su lectura, los estudiantes tienen la oportunidad para mostrar cuánto ellos entendieron la historia, qué estrategias usaron para entenderla. Ellos también tienen la oportunidad para mostrar cómo extendieron su pensamiento a través de leer el libro. La carta tiene tres partes: un resumen del libro; una explicación de cómo ellos usaron las estrategias de lectura (Usando la Experiencia Previa, Visualizando, Auto-Monitoreandose, Infiriendo, Cuestionando, Determinando la Importancia, y Sintetizando) para ayudarles a entender y disfruta el libro; y una respuesta personal del libro que incluye una respuesta a la habilidad del autor y técnicas. Todos estas secciones deben incluir la evidencia del texto.

Cada carta recibirá nueve notas. Serán usando 6-rasgos para escritura. Aquí está una parte de los rubros que yo estoy usando para dar el puntaje en la parte de lectura.

Para obtener un “3” en la sección del resumen la carta de respuesta debe:

  • decir de que se trata (las ideas principales) con los detalles sobre la parte, escena y personajes.
  • mostrar una comprensión de lo que el autor indirectamente quiere mostrar.
  • dibujar las conclusiones sobre los eventos y personajes y predecir eventos futuros basados en alguna evidencia de lo escogido.
  • usar los recursos del texto (por ejemplo, las ilustraciones, los índices de materias, los mapas, los gráficos, los glosarios) para entender la selección y conclusiones.

Para conseguir un" 3" en la sección de Estrategia de Lectura la carta de respuesta debe:

  • hacer las conexiones entre el texto y las experiencias del lector, otros textos, cine, televisión, o el mundo que usan la evidencia del texto.
  • mostrar cómo el lector usó las estrategias de lectura para entender o aumentar su disfrute del libro usando la evidencia del texto.

Para conseguir un" 3" en la sección de la carta de respuesta personal, esta debe:

  • explicar lo que al lector le gustó o no sobre el libro y por qué, citando la evidencia del texto.
  • explicar especialmente que pensó el lector sobre las fortalezas u debilidades del autor que proporcionan la evidencia del texto específicamente.

Estaré poniendo los rubros de las 6-rasgos a lado de la barra.

Wednesday, October 8, 2008

Important Changes in Regards to Report Cards and Conferences

Newsflash! This year your report cards will be sent home with your children on Monday, October 20th. I think this is a great idea. This will give you time to take a look at the report card and talk with your child before you have your conference with me.
The sign up sheet will go up October 15th to schedule a conference on Wednesday, October 22nd (6:00 - 8:00 pm) or Thursday, October 23rd (7:30 - 12:30 pm).
With this new format, conferences are not obligatory but are always appreciated. The more we work together as a team, the better job we do!

Importantes cambios en el reporte de calificaciones y conferencia
¡Noticias! ¡Este año el reporte de calificaciones se enviará a casa con sus niños el lunes, 20 de octubre. Pienso que ésta es una gran idea. Esto le dará tiempo para echar una mirada al reporte y hablar con su niño antes de que usted tenga su conferencia conmigo.
La hoja de citas será puesta el 15 de octubre para fijar la hora de la conferencia el miércoles, 22 de octubre (6:00 - 8:00 pm) o jueves, el 23 de octubre (7:30 - 12:30 pm). Con este nuevo formato, las conferencias no son obligatorias pero siempre se aprecian. ¡Más, si nosotros trabajamos juntos como un equipo, mejor trabajo haremos!

Monday, October 6, 2008

Sentence Smackdown

Sentence smackdown is a game we play where we smack the subject and verb of a sentence against the wall and earn points.
To find the subject of a sentence we ask the question, "Who or what is this sentence about?" To find the verb - AKA predicate - we ask the question, "What are they doing?"
Example: Sally looked out over the prairie, which was covered with a wide variety of grasses and flowers.
Who or what is this sentence about? Sally
What are they doing? looked
Example 2: Go down to the story and buy some cream, please.
Who or what is this sentence about? You (The subject is understood as you because this is a command.)
What are they doing? Go and buy
If you need some extra help, please see the websites I've posted on the sidebar.

Smackdown de oraciones, es un juego en el cual encontramos el sujeto y verbo de una frase y ganamos puntos. ¿Para encontrar el sujeto de una frase nosotros hacemos la pregunta, ¿De quién o de qué se habla en la oración? ¿Para encontrar el verbo – mejor dicho, el predicado, - hacemos la pregunta," ¿Qué están haciendo?"
Ejemplo 1: Sally observó sobre la pradera que estaba cubierta con una amplia variedad de céspedes y flores.
¿De quién o de qué se habla en esta oración? - Sally .
¿Qué hizo? observó
Ejemplo 2: Baja a la tienda y compra un poco de crema, por favor.
¿De quién o de qué se habla en la oración? - Usted (El sujeto se entiende como usted porque ésta es una orden en ingles.)
¿Qué va ha hacer? (Cual es la acción) Vaya y compre
Si necesita alguna ayuda extra, por favor vea el citio web que he anunciado en la barra lateral.

Paul Bunyan


I hope you were at the September assembly to see the class sing "Paul Bunyan" - with a few surprises thrown in. The class did a great job. They're enthusiastic and a lot of fun to work with.
Espero que usted haya estado en la asamblea de septiembre viendo a la clase cantar "Paul Bunyan" - con algunas sorpresas. La clase hizo un gran trabajo. Ellos estuvieron entusiastas y con mucha diversión al trabajar.

Friday, October 3, 2008

Mid Unit Assessment on Volume - Media Unidad, Evaluación de Volumen

Most students did a great job on their volume assessment. Please sign the assessment. A few got confused between volume and area. Find ways around the house to talk about volume. For example, How many cubic meters do you think this room can hold? Etc.

La mayoría de los estudiantes hizo un gran trabajo en su evaluación de volumen. Por favor firme la evaluación. Unos pocos se confundieron entre el volumen y área. Encuentre maneras alrededor de la casa, para hablar sobre el volumen. ¿Por ejemplo, cuántos metros cúbicos piensas que tiene este dormitorio? Etc.

Here Comes the Sun.... Aquí viene el sol....

It's not just a song by the Beatles...we are so thrilled that the sun peeked out from behind the clouds long enough for us to do an experiment with our solar houses. Some of the students had surprising results, however. See if they can figure out what happened and why.

No es solamente una canción de los Beatles... nosotros nos asombramos mirando el sol detrás de las nubes lo suficiente, para nosotros hacer un experimento con nuestras casas solares. Algunos de los estudiantes tenían resultados sorprendentes, sin embargo. Vea si ellos pueden deducir lo que pasó y por qué.

Thursday, October 2, 2008

Math Facts - Operaciones Matemáticas

I've decided to take a step back with math facts. We will have two timed tests a week - Tuesdays and Thursdays. I'm going to start with addition facts, and then move through subtraction, multiplication, division, and finally mixed facts. It is important that students learn the math facts with automaticity!

Yo he decidido dar un paso atrás con las operaciones matemáticas. Nosotros tendremos dos pruebas cronometradas - martes y jueves. Yo voy a comenzar con las de suma, y entonces continuaré con la substracción, multiplicación, división, y finalmente mixtos. ¡Es importante que los estudiantes aprendan las tablas matemáticas con automaticidad!

Building Background Knowledge - Construyendo Conocimiento básico.

When we read, the more we already know about a subject the better we understand what we read. Logical? When we don't know much about something we are reading, we need to build our background knowledge.

Right now, the students are reading historical fiction about Native Americans. To build background knowledge they can talk to people who know something about this subject, page through books, and look through web sites. They can see how the Native Americans dressed, where they lived, and thus understand their books better.

We are also reading a book called Sign of the Beaver by Elizabeth George Speare as a class. The group that was reading The Listening Silence decided to switch (with my blessing) to Sing Down the Moon.

Cuando nosotros leémos, mientras más conozcamos sobre el asunto mejor entenderemos lo que estamos leyendo ¿Lógico? Cuando nosotros no sabemos mucho sobre algo que estamos leyendo, nosotros necesitamos construir nuestro conocimiento básico.
Ahora mismo, los estudiantes están leyendo la ficción histórica sobre los Nativos Americanos. Para construir la base ellos pueden hablar con las personas que saben algo sobre este asunto, pueden compaginar a través de los libros, y pueden conocer a través de los sitios web. Ellos pueden ver cómo los americanos Nativos vistieron, dónde ellos vivieron, y así puede entender bien sus libros.
Nosotros también estamos leyendo un libro llamado “Sign of the Beaver” (Señal del Castor) por Elizabeth George Speare, como una clase. El grupo que estaba leyendo "The Listening Silence" (Escuchando el Silencio) decidió cambiar (con mi aprobación) para “Sing Down the Moon” Cantar Abajo la Luna.

Wednesday, October 1, 2008

Thanks! Gracias!

I'd like to thank Daniel's mother, Martha, for agreeing to translate this blog into Spanish. I know it's a huge commitment. Thanks
Me gustaría agradecer a la mamá de Daniel, Martha, por estar de acuerdo en traducir este blog en español. Yo sé que es un compromiso grande. Gracias

Spelling Strategies and Conventions Estrategias “Spelling” Ortografía y Puntuación

We're starting a word work unit where we will memorize the "No Excuses" words for spelling, and then work with spelling strategies. At the same time, we will be working with editing skills and punctuation. As we make connections between the punctuation in our reading and the punctuation in our writing, we learn to see punctuation as a communication tool more than a dreaded subject to learn. Wish us success!
Estamos empezando una unidad de trabajo de palabras, dónde memorizaremos palabras de " No Excusas", y trabajaremos estrategias de ortografía y puntuación. Al mismo tiempo, estaremos trabajando con puntuación. Cuando hacemos las conexiones entre la puntuación en nuestra lectura y la puntuación en nuestra escritura, aprendemos a ver la puntuación como una herramienta de comunicación más a favor, sujeto a aprender. ¡Deséenos éxito!