Monday, March 30, 2009

Historical Fiction Assessment for Guided Reading

Your historical fiction assessment is ready and at this link on Voice Threads: http://voicethread.com/share/422977/
You may begin this assessment whenever you are ready. You may complete this assessment at your own rate - as long as it is finished by Tuesday, April 7th. I will not look at it until next Tuesday morning. You may complete a piece a night, if you wish. Take your time. Have fun. For some sections it is not even necessary to have completely finished your book. I will not put your comments online to be seen until Tuesday. You can e-mail me or ask me in class if your answers have arrived. I will not accept late comments.
HAVE FUN! REMEMBER, IT'S FUN TO USE YOUR KNOWLEDGE!
P.S. If you have trouble with your microphone, click on My Voice at the top of the page after you sign in to your account. Then you will see tutorials about how to set-up your microphone of a Mac or Windows XP.

Prueba de Ficción histórica para la Lectura Guiada
La prueba de ficción histórica está lista y esta en el link de Voice Threads: http://voicethread.com/share/422977 /
Usted puede empezar esta pruba si ya está listo. Puede completar esta prueba a su propio ritmo - con tal de que esté acabado hasta el martes 7 de abril. Yo no lo miraré hasta el próximo martes en la mañana. Usted puede completar un pedazo una noche, si usted desea. Tome su tiempo. Diviértase. Para algunas secciones no es ni siquiera necesario haber terminado su libro completamente. Yo no pondré sus comentarios en línea para ser vistos hasta el martes. Puede mandarme electrónicamente o me pregunta en la clase si sus respuestas han llegado. Yo no aceptaré los comentarios tarde.
¡DIVIÉRTASE ! ¡RECUERDE, ES DIVERTIDO USAR SU CONOCIMIENTO!

P.D. Si tiene problemas con su micrófono, haga clic en Mi Voice en la parte superior de la página después de registrar una cuenta. Entonces verá las guías didáctica sobre cómo instalar el microphone de Mac o Windows XP.

Monday, March 23, 2009

Voice Thread

Check out this amazing technology! http://voicethread.com/ Although I am in no way a voice thread master, I want to start using this technology in our classroom. Students have the option of doing the voice thread assignment in their notebook or responding online. To comment online they will need an account. It is simple and safe to set up and you will be led through the steps when you try to comment. Make sure to get your parents' help and permission before you do so.
Thanks!

Voice Thread
¡De un vistazo a esta tecnología asombrosa! http://voicethread.com / A pesar de que no soy una experta en “voice thread”, yo quiero empezar a usar esta tecnología en nuestra aula. Los estudiantes tienen la opción de hacer la “Voice thread” en su cuaderno o respondiendo online (en linea). Para comentar en línea necesitarán una cuenta. Es simple y seguro hacerlo y usted será guiado a través de pasos cuando intenta comentar. Asegúrese conseguir la ayuda y el permiso de sus padres antes de que usted lo haga .¡Las gracias!

Dividing Fractions - Three Strategies

Here it is. Ta-da-da-da! My first voice thread. Give it a shot!

Thursday, March 19, 2009

Report cards and parent conferences


Report cards go home tomorrow (Friday, March 20th). Please come in and sign up for a parent conference. Conferences are Tuesday evening the 24th and Wednesday morning the 25th. The sign up sheet is hanging outside my classroom.
Conferencias para padres y Libretas de Calificaciones
Las libretas del Informe van a casa mañana (viernes, el 20 de marzo). Por favor pase y firme para un conferencia. Las Conferencias son el martes 24 por la tarde y el miércoles 25 por la mañana. La hoja para firmar y tomar el turno está colgando fuera de mi aula.

Wednesday, March 18, 2009

Outlines

We've worked on outlines sporadically throughout the year as one way to take notes and organize material for study or for writing. We've also worked on T-Charts and Mind Maps as other ways to do the same thing. Although I taught it correctly earlier, when I did a quick review I got my numbers and letters backwards. A correct outline format should look like the one above prepared by the Humanities Departmentand the Arthur C. Banks Jr. Library, CAPITAL COMMUNITY COLLEGE, Hartford, Connecticut

In relation to this we are spending a day or two on Roman numerals, since much of the class wrote I, II, III, IIII instead of I, II, III, IV.
Outlines (Resumenes, frases más importantes extraidas)

Nosotros hemos trabajado esporádicamente a lo largo del año en extraer las partes importantes de lo que leemos como a manera de tomar apuntes y organizar el material para el estudio o por escribir. Nosotros también hemos trabajado en los mapas en T y Mapas de la Mente como otras maneras de hacer la misma cosa. Aunque yo lo enseñé correctamente hoy temprano, cuando yo hice una rápida revisión me di cuenta que cometí un error. Un formato de outline (frases importantes) correcto podría ser como el parecerse arriba preparado por Humanities Department Arthur C. Banks Hijo, biblioteca, CAPITAL COMMUNITY COLLEGE, Hartford, Connecticut

Respecto a esto nosotros estamos gastando un día o dos en los números romanos, desde que muchos de la clase escribió I, II, III, IIII en lugar de I, II, III, IV.


Monday, March 16, 2009

Lock In & ASAs


Please turn in your ASA sheet by Wednesday the 18th.


Please turn in your Lock-In permission slips by Thursday the 19th.

Historical Fiction Test: Wednesday


Historical fiction must be historically accurate (authentic). Writers of historical fiction do much research to include authentic details in their writing. Characters, settings, and plot may be real or imaginary. I want you to read http://www.historiclewiston.org/freedom.html to discover what parts of Freedom Crossing are real and which are imaginary. Your test will be a chapter of the book which you will color code as to whether parts are real or imaginary. Any questions?

Wednesday, March 11, 2009

Reading Suggestion


There are many allusions to myths, fairy tales, and Bible stories in books we read beginning now and continuing throughout our adult reading life. Just today we came across allusions to Moses leading the Israelites out of slavery and Lazarus being raised from the dead as we read about the Underground Railroad.

You may want to think about purchasing your child collections of myths, fairy tales, and Bible stories so they can understand the allusions as they read.
Sugerencias de lectura
Hay muchas alusiones a los mitos, cuentos de hadas, e historias de la Biblia en los libros que leímos el principio ahora y continuando a lo largo de nuestra vida de lectura adulta. Simplemente hoy nosotros nos encontramos con las alusiones a Moisés que lleva a los Israelíes fuera de la esclavitud y Lázaro que se levanta después de estar muerto cuando nosotros leímos sobre el Ferrocarril Subterráneo.

Usted puede pensar sobre comprar colecciones de mitos para niños, cuentos de hadas, e historias de la Biblia para que ellos puedan entender las alusiones cuando ellos leen.

Tuesday, March 10, 2009

Friday Alert

Just to let you know that I am taking a personal day on Friday -- I have a conference in Quito Friday, Saturday, and Sunday. See you Monday!

Alerta del viernes
Simplemente para permitirle saber que yo estoy tomando un día personal el viernes--yo tengo una conferencia Quito, sábado, y domingo. ¡Nos vemos el lunes!

Multiplication of Fractions

This week we are finishing up the multiplication of fractions unit. Friday we will have a test. I have taught the students a number of strategies to do their fractions: draw a picture, the traditional algorithm, and simplify first using prime factors and then multiply. Part of the way they will show their understanding of the concepts of fractions is to draw a picture to solve the problem. After that, they may use whatever strategy is easy for them. PLEASE make sure that your child is working on division facts as they are crucial when working with fractions!

La multiplicación de Fracciones
Esta semana nosotros estamos acabando la multiplicación de unidad de las fracciones. Viernes nosotros tendremos una prueba. Yo les he enseñado varias estrategias a los estudiantes para hacer sus fracciones: dibujando, el algoritmo tradicional, y simplificar usando los factores primero y entonces multiplique. La parte de la manera que ellos mostrarán su comprensión de los conceptos de fracciones es dibujar un cuadro para resolver el problema. Después de eso, ellos pueden usar cualquier estrategia que sea fácil para ellos. ¡POR FAVOR asegúrese que su niño está trabajando en las tablas de multiplicar y en la división como ellos es crucial al trabajar con los fragmentos!

Monday, March 9, 2009

International Fair




The International Fair was a grand success; I so enjoyed looking at all the booths. Thanks so much to those students who helped set up, taught the children how to make God's eyes and paper flowers, and helped take down the booth -- you know who you are!
La Feria internacional
La Feria Internacional fue un gran éxito; yo para que gustó de mirar las casillas en absoluto. ¡Las gracias tanto a esos estudiantes que ayudaron preparados, les enseñó a los niños cómo hacer los ojos de Dios y flores del papel, y ayudó baje la casilla--usted sabe quién usted es!


Visit from the American ambassador to Ecuador




A month or so ago - thanks to Consul General Doug Griffiths - we were honored with a visit from the American ambassador to Ecuador, Heather Hodges. Here are a few photos of her visit.
Visita del embajador de Estados Unidos a Ecuador
Al mes o hace un mes - gracias al Cónsul General Doug Griffiths - nosotros nos honramos con la visita del Embajador Norte-americano a Ecuador, Brezo Hodges. Aquí hay unas fotografías de su visita.


Friday, March 6, 2009

Forgiveness Needed and Thank You


Please forgive me! This has been an insane week: coming back from vacation, preparing for the International Fair, and doing an inventory of the math cabinets. I've been tearing my hair out. Anyway, I realize that I have not kept up with the blog. Please forgive me!

On a lighter note, thanks so much for the lovely birthday party and gifts. 'Twas a blessing.
El perdón Necesitó y le Agradece
¡Por favor perdóneme! Ésta ha sido una semana loca: regresando de la vacación, preparando para la Feria Internacional, y haciendo un inventario de los armarios de matemática. Yo he estado tirándome de los pelos. Sin embargo, comprendo que yo no me he mantenido al ritmo del blog. ¡Por favor perdóneme!
En una nota más ligera, gracias tanto para la fiesta del cumpleaños encantadora y regalos. Fue una bendición.


Monday, March 2, 2009

We're back!

We're busy getting ready for this Saturday's International Fair - we just have a few more crafts to complete. We also started our mega-unit on slavery/Civil War/Civil Rights. During the slavery part we will study historical fiction, during the Civil War portion we will study biography, and during the Civil Rights portion we will study poetry. We will also be studying various documents (the Constitution, the Amendments, etc.). It's a great unit that ties reading, writing, and social studies together.
In math we continue to work on multiplying fractions.
In word work we'll continue with our spelling unit.
DON'T FORGET! THE INTERNATIONAL FAIR IS THIS FRIDAY FROM 11 - 2.
¡Estamos de regreso!
Estamos ocupados consiguiendo estar listos para la Feria Internacional de este sábado - apenas tenemos u nos pocas manualidades por completar. También empezamos nuestra mega-unidad en: Esclavitud/Guerra Civil / Derechos Civiles. Durante la parte de esclavitud estudiaremos la ficción histórica, durante la parte de la Guerra Civil estudiaremos la biografía, y durante la parte de los Derechos Civiles estudiaremos la poesía. También estaremos estudiando los varios documentos (la Constitución, las Enmiendas, etc.). Es una gran unidad que ata lectura, escritura, y los estudios sociales juntos.
En la matemática, continuamos trabajando en multiplicación de fracciones.
En el trabajo de palabra, continuaremos con nuestra unidad de ortografía.

¡NO SE OLVIDE! LA FERIA INTERNACIONAL ES ESTE VIERNES DE 11 - 2