Wednesday, February 4, 2009

Response to Guided Reading Book – Due February 17th

You may present your response in one of many forms:
Response letter (with 3 parts: summary, connections, response to author)
PowerPoint
Poems
Drama
Dance
Painting
Song
Story Board
Collage
Combination of any of the elements above
Anything else you can think of – some of the above (like dance and paintings) may include a written or spoken element of explanation

Present your idea to me for approval by next Monday- February 9th.


Reading rubric showing score of "3"

  • Identify and describe character(s), setting, problem/solution, major events, or plot, as appropriate to text Identify any significant changes in character(s) over time
    Describe characters’ physical characteristics, personality traits, or interactions
  • Provide examples of thoughts, words, or actions that reveal characters’ personality traits or their changes over time
  • Identify the author’s message or theme (implied or stated)
    Compare stories or other texts to related personal experience, prior knowledge, or to other texts
Written components will be scored using 6+1 Traits rubric

Reporte de Lectura de libro Guiado 17 de febrero

Usted puede presentar su reporte en uno de muchos formularios:
Carta de Respuesta (con 3 partes: el resumen, conexiones, reporte al autor) , PowerPoint , Poemas, Drama, Bailando, Cantando, Historia en cartel, Collage, Pintando
O combinando cualquiera de los elementos anteriores.
Nada más usted puede pensar en alguno de los anterior (como el baile y pinturas) puede incluir un escrito o elemento hablado que expliquen la presentación
Presénteme su idea a mí, para la aprobación el próximo lunes - 9 de febrero.

Rubros que determinaran una calificación de “3”

Identifique y describa al personaje(s), poniendo, problemas/solución, eventos mayores, o acciones, escenarios, apropiado al texto cualquier cambio significativo Identificar algún cambio en el personaje(s) durante el tiempo describa los personajes ' las características físicas, rasgos de personalidad, o interacciones.
Proporcione ejemplos de pensamientos, palabras, o acciones que revelan los la personalidad de los personajes y cambios con el tiempo
Identifique el mensaje del autor o tema (implícito o declarado)
Compare historias u otros textos relacionados a la experiencia personal , de conocimientos anterior, o de otros textos.

No comments: