Wednesday, May 6, 2009

Algebra


We are doing a two week mini-unit on algebra. The goal of algebra instruction in 5th grade is to develop students' algebraic thinking, and build a foundation of understanding when they are young so that they can be successful in their later, more formal study of algebra.

Yesterday, we studied input/output graphs where students guessed the "rule" represented on a T-chart. Have your child show you and have you guess the rule!

Today we worked with true sentences, false sentences, and open sentences.
2 + 4 = 6 (true sentence)
2 + 4 = 8 (false sentence)
2 + x = 10 (open sentence)
Algebra
Nosotros estamos haciendo una mini-unidad de álgebra en dos semanas. La meta de instrucción de álgebra en 5to Grado es desarrollar el pensamiento algebraico de los estudiantes, y construir fundamentos para su entendimiento cuando son jóvenes para que puedan tener el éxito después, en un estudio más formal de álgebra.

Ayer, nosotros estudiamos gráficos del input/output dónde los estudiantes adivinaron la"regla" representados en un mapa T. ¡Su niño tiene que mostrar y usted adivina la regla!

Hoy nosotros trabajamos con las frases verdaderas, frases falsas, y las frases abiertas.

2 + 4 = 6 (la verdadera frase)
2 + 4 = 8 (la frase falsa)
2 + x = 10 (la frase abierta)

No comments: