Tuesday, November 25, 2008

Determining Importance

Determining importance is an important reading strategy. Actually, it's an important strategy in life. We are working on this strategy in our reading about immigration. We began with reading about transportation. Students need to highlight the most important information. Sometimes we work in a large group, sometimes small groups, and sometimes individually.

Proficient readers...

· identify key ideas or themes as they read
· distinguish important from unimportant information in relation to key ideas or themes in text. They can distinguish important information at
the word, sentence and text level.
· utilize text structure and text features (such as bold or italicized print, figures and photographs) to help them distinguish important from unimportant information


Proficient readers think:

The text was mostly about...
The author is trying to tell us that...
I learned...
The important details were...

Determinando importancia
Determinando la importancia es una estrategia de lectura importante. Realmente, es una estrategia importante en la vida. Estamos trabajando en esta estrategia en nuestra lectura sobre la inmigración. Nosotros empezamos leyendo sobre el transporte. Los estudiantes necesitan resaltar la información más importante. A veces trabajamos en un grupo grande, a veces los grupos pequeños, y a veces individualmente.
Los lectores hábiles...
· Identifican ideas importantes o temas cuando ellos leen.
· Distinguen importante información de la información insignificante ideas importantes o temas en el texto. Ellos pueden distinguir la información importante a la palabra, frase y nivel del texto. · utilizan la estructura del texto y el texto ofrece (las negritas o impresiónes diferente tipo de letra, figuras y fotografías) para ayudarles a distinguir información importante de la información insignificante
Los lectores hábiles piensan...:
El texto fué principalmente sobre... El autor está intentando decirnos que... Yo aprendí... Los detalles importantes eran...

No comments: