Friday, November 21, 2008

Expectation for Guided Reading

Students need to:

  1. Read the assigned reading.
  2. Prepare for the discussion.
  3. Take part in the discussion.

Students receive grades for all three areas in each Guided Reading meeting. To prepare for the discussion, students must jot down their thinking - preferably on sticky notes - while they read. Their jottings can include:

  • Any "clunks" (confusion) they experience whether it be at the word, sentence, paragraph, page, or chapter level.
  • Questions they have.
  • Connections they have.
  • Wonderful sentences they have stalked.
  • Places where they had to make an inference, or where they made a prediction.
  • Places where something super-important happened.

Expectativa para la Lectura Guiada
Los estudiantes necesitan:
Leer la lectura asignada.
Preparar para la discusión.
Tomar parte de la discusión.
Los estudiantes reciben las notas para todas las tres áreas en cada reunión de Lectura Guiada. Para prepararse para la discusión, los estudiantes deben apuntar su pensamiento - preferentemente en las notitas adhesivas - mientras ellos leen. Sus apuntes pueden incluir:
Cualquier "clunks" (confusión) que ellos experimenten ya sea en palabra, frase, párrafo, página, o nivel del capítulo.
Preguntas que ellos tienen.
Conexiones que ellos tienen.
Frases maravillosas en las que ellos se hayan sido atrapados por la lectura.
Lugares dónde ellos tenían que hacer una inferencia, o donde ellos hicieron una predicción.
Lugares dónde algo super-importante pasó.

No comments: